RPS de Sta. Perpetua: Per que la solidaritat és la tendresa dels pobles i de la seva gent!

Sota un govern que empresona injustament, el veritable lloc d’un home just està a la presó”

Les organitzacions polítiques i socials sotasignats volem deixar clara la nostra posició davant l’empresonament imposat del company militant del Sindicato Andaluz de Trabajadores (SAT) i regidor de Jaén en Comun Andrés Bódalo , per al qual exigim la seva llibertat immediata. El company Andrés ha patit a través dels mitjans de comunicació propietat de corporacions transnacionals dependents dels poders fàctics, un linxament mediàtic constant, per satanitzar-lo, retratant-lo com un ens perillós i antisistema, estigmatitzant alhora al SAT i els seus dirigents: homes i dones lluitadores representants del sector més vulnerable del poble andalús: el poble treballador.

Considerem que aquesta sanció és totalment desproporcionada i mancada de proves contrastables. Hi ha elements que deixen entreveure com aquesta injusta condemna és una maniobra política solapada amb l’objectiu de desacreditar i desarticular el SAT, la seva justa lluita i els seus dirigents: persones humils i senzilles que porten dècades lluitant pels drets laborals i socials de les classes populars andaluses, enfrontant-se als excessos de l’oligarquia terratinent d’Andalusia, sempre emparada per la classe política i el funcionariat de torn al servei dels poder. Ja n’hi ha prou!!!

El SAT és el sindicat amb més persones sancionades i imputades d’Europa: més de 200 han estat processades o resten a l’espera de ser-ho, amb peticions de presó i multes de milers d’euros. Unes sancions imposades sovint per l’ocupació de terres pertanyents a latifundis no explotats propietat de l’exèrcit espanyol, monarquia o a grans terratinents oligarques com la Duquessa d’Alba. Unes ocupacions que tenen l’objectiu sempre de crear cooperatives agrícoles comunitàries per les quals es puguin crear llocs de treball i proveir una vida digna a centenars de famílies necessitades.

Recentment, el portaveu estatal del SAT, Néstor Salvador, va estar al nostre municipi explicant-nos la seva lluita i la repressió que estan patint, alhora que va sol·licitar a l’Assemblea local de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), al cercle local de PODEMOS, EUiA, Federación Republicanos (RPS), ENDAVANT i a l’Assemblea juvenil d’ARRAN, en un acte conjunt que es va realitzar al Parc dels PPCC, presentar una moció de suport al SAT i a la llibertat d’Andrés Bódalo. Una moció que ha tingut el suport de desenes de municipis andalusos, bascos i catalans. Però ICV i PSC Sta Perpetua, en un acte d’hipocresia, doble moral i de vergonya pública, no van deixar prosperar aquesta  moció en la Junta de Portaveus. Una moció que ICV ha votat a favor al Prat del Llobregat, però en el nostre municipi sorprenentment hi vota en contra. Un cop més davant un cas repressiu a una persona lluitadora i una causa justa no ens hem pogut mostrar solidaris. La solidaritat queda limitada a aquells casos o aquelles coses que ICV i PSC vol. Ja n’hi ha prou! Per què on hi ha lluita hi ha repressió, i on hi ha repressió hi ha solidaritat.

PSC Santa Perpètua sou l’engany de la socialdemocràcia

ICV Santa Perpètua, ja no sou ni ecologistes ni d’esquerres!!! Vergonya!!!

Andres Bódalo Llibertat!!!